UNESCO VRTIČKI

V okviru projekta Unesco vrtički OŠ Zreče smo v mesecu marcu pri naravoslovju v šestem razredu začeli spoznavali zelnate rastline. Vsak učenec je posadil seme ali sadiko svoje izbrane rastline. Rastlino je opremil s podatki o njenem imenu in jo prinesel v šolo, kjer je skrbel zanjo in opazoval  njen razvoj. Spremembe je zapisal in naredil opis rastline. Pri tem si je pomagal s skrbnim opazovanjem le-te. Pri opisu je bilo potrebno uporabiti strokovno izrazoslovje, ki so ga učenci pridobili pri predmetu. Zlasti so morali biti pozorni na naslednje:

  • vrsta in oblika korenine,
  • opis stebla,
  • oblika listne ploskve, listnega roba in ožiljenosti listov ter
  • opis cvetov.

Ostale podatke: plod in seme, zdravilnost, uporabna vrednost rastline …, so učenci pridobili s pomočjo literature, spleta, staršev, starih staršev …

Delo smo nadgradili z naravoslovnim dnevom v mesecu maju, kjer so učenci v šoli spoznavali slikovne rastlinske ključe in spletne ključe v okviru projekta KeyToNature, z namenom spoznati določevalna orodja pri spoznavanju biotske pestrosti. V nadaljevanju so obiskali Vrt zdravilnih in aromatičnih rastlin pri Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije v Žalcu. Po vrtu nas je popeljala go. Nataša Ferant, ki nam je predstavila zgodovino vrta ter njegovo razdelitev. Vrt je razdeljen na ogledni in poskusni del. Ogledni del vrta je zajema enoletnice, trajnice in strupene rastline. Po razlagi smo si ogledali vrt, na katerem se trenutno nahaja 180 različnih vrst rastlin na površini 0,22 ha. Ob koncu obiska smo kupili še nekaj sadik iz njihovega bogatega prodajnega izbora in tako še povečali svojo zbirko rastlin.

Med spoznavanjem rastlin smo uživali in se pri tem tudi veliko naučili.

vrt

Del zbirke zelnatih rastlin v šoli

WP_20160505_11_44_43_Pro
Med obiskom Vrta zdravilnih in aromatičnih rastlin pri Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo v Žalcu

WP_20160505_11_47_19_Pro
Cvetoči šebenik (Erysmum crepidifolium) iz družine križnic (Brassiaceae) iz vrta v Žalcu

Vodja Unesca na šoli: Martina Petelinek

Dostopnost