UNESCO dan zdravja 2025: Pletemo niti mreže z zdravjem

V ponedeljek, 7. aprila 2025, smo na Osnovni šoli Griže obeležili svetovni dan zdravja s pestro paleto delavnic, ki so bile letos še posebej bogate, raznolike in prežete z ustvarjalnostjo. Svetovni dan zdravja, ki smo ga zaznamovali pod geslom ‘Pletemo niti mreže z zdravjem,‘ je ponudil priložnost, da učenci za en dan stopijo iz ‘klasične’ učilnice in skozi praktične, gibalne, ustvarjalne in sprostitvene dejavnosti raziščejo, kaj vse pomeni biti zdrav – telesno, duševno in čustveno.

Ob tem smo zares stkali številne niti – niti gibanja, glasbe, narave, medosebnih odnosov in predvsem radovednosti. Vsaka delavnica je prinašala svoj pogled na zdravje in poudarjala, kako pomembno je, da zanj skrbimo z vseh vidikov.

V nekaterih delavnicah so učenci prisluhnili svojemu telesu: v telovadbi za možgane so s pomočjo vaj urili pozornost, z jogo plesa so se umirili in povezali z dihajočim ritmom, ob barvanju mandal in poslušanju sproščujoče glasbe pa so si dovolili trenutek zase. Spoznali so, da sta sproščenost in osredotočenost prav tako pomembna kot gibanje in zdrava prehrana.

Zdrav življenjski slog smo raziskovali tudi skozi kulinarične izzive. Delavnice so ponudile vpogled v trajnostno prehranjevanje, recikliranje živil in pripravo jedi iz sestavin, ki bi sicer končale v košu. Učenci so z veseljem pripravljali biskvite iz jabolk in sadne smutije, ter se ob tem pogovarjali o prehranski piramidi, sladkorju v pijačah in raznolikosti zdrave prehrane. Spoznavali so tudi zdravilna zelišča in se naučili pripraviti naravni deodorant – brez kemikalij in škodljivih dodatkov.

Delavnice so nagovarjale tudi pomen narave in okolja za naše zdravje. V gozdu Hrastje so učenci izvajali sprostitvene vaje in poslušali zvoke narave. Učili so se o pomenu čiste vode, filtraciji in izdelavi eko čistil. Med ustvarjanjem vetrnih zvončkov in lesenih škatlic so prepoznavali pomirjajoč vpliv ritma in naravnih materialov na počutje. Ena izmed najčutnejših delavnic pa je bila zagotovo ‘Predramimo čutila’, kjer je gostja Jana Povalej otrokom približala svet slepih, učenci pa so preko vonjev, tipa in okusov spoznavali sadje in zelenjavo ter ustvarjali barvite krožnike.

Poleg vseh ustvarjalno-poučnih delavnic ni manjkalo gibanja in igre. Na igrišču so se odvijale športne aktivnosti, ki jih učenci običajno ne izvajajo pri rednem pouku, v učilnicah pa so se preizkušali v različnih namiznih igrah in se učili sodelovanja. Ena izmed najbolj dragocenih izkušenj pa je bila delavnica prve pomoči, kjer so učenci na lutkah preizkusili osnovne postopke oživljanja in spoznali pomen hitrega, pravilnega ukrepanja v nujnih primerih.

Mlajši učenci so sodelovali v gibalni abecedi, ustvarjali plakate o prehranski piramidi, trganke s sadjem in razmišljali o zdravih prehranskih izbirah. V sodelovanju s slepo gostjo so preko iger spoznali svet drugačnih zaznav in razvijali empatijo.

Učenci-novinarji so z veliko mero zavzetosti in radovednosti obiskali vse delavnice, spremljali dogajanje, zajemali fotografije, zapisovali vtise ter na koncu vse skupaj strnili v ta prispevek.

Celoten dan je bil prežet z veseljem, sproščenostjo, medsebojnim sodelovanjem in odlično energijo. Zares lepo je bilo videti učence, kako z radovednostjo, odprtostjo in zavedanjem raziskujejo pomembne teme, ki jih ob natrpanem šolskem urniku težje poglobljeno obravnavamo.

Vsaka delavnica je pustila svoj pečat – v znanju, v izkušnji, v ustvarjenem izdelku ali morda le v občutku umirjenosti, ko so učenci za trenutek zadihali skupaj s sošolcem, z učiteljem, z naravo. In prav v tem je bistvo dneva, ki ga ne bomo zlahka pozabili – v mreži zdravja, ki smo jo spletli skupaj.

Ekipa novinarske delavnice in mentor Gaber Bobek

Orodna vrstica za dostopnost