POLLETNO POROČILO INOVACIJSKEGA PROJEKTA
1. Osnovni podatki o projektu:
Naslov projekta: Poskusi na moj način
Leto začetka projekta: 2016
Vodja projekta: Mojca Gluk
Prijavitelj projekta: OŠ Griže, Griže 1a, 3302 Griže
Strokovni konzulent: dr. Natalija Komljanec
Povezava na spletni naslov, kjer je IP predstavljen: http://osgrizedemo.splet.arnes.si/2017/02/27/polletno-porocilo-inovacijskega-projekta/
2. Raziskovalno vprašanje:
Kako lahko učenci s posebnimi potrebami z drugačnimi učnimi pristopi, ki jih uporabljajo pri svojem učenju (izkustveno učenje, učenje z gibanjem, konkretna ponazorila in didaktični material, učenje na velikih površinah ipd.), obogatijo učno prakso svojih sošolk in sošolcev in s tem tudi dvignejo svojo lastno šolsko in socialno samopodobo?
3. Cilj projekta:
Inkluzija OPP na način, da ti učenci sošolcem pokažejo učne strategije, preko katerih sami bolj uspešno usvajajo matematične učne vsebine in sicer preko izkustvenega učenja, s pomočjo gibanja in konkretnih ponazoril ter na velikih površinah.
4. Opis dosedanjih aktivnosti:
- Načrtovanje dejavnosti v prvi spirali.
- Izbira učencev, ki bodo sodelovali pri projektu, seznanitev staršev in zbiranje privoljenj staršev.
- Sestava anketnih vprašalnikov za učence, starše in učitelje oziroma trenerje različnih izvenšolskih aktivnosti, pri katerih sodelujejo izbrani učenci.
- Zbiranje odgovorov za vse štiri izbrane učence (odgovori na vse tri anketne vprašalnike: za učence, za starše in za učitelje oziroma trenerje).
- Priprava portfolija za skupne ugotovitve za posameznega učenca.
- Obdelava odgovorov (izluščiti »veliko sliko« iz odgovorov na anketne vprašalnike – močna in šibka področja učencev).
5. Dosedanja spoznanja in ugotovitve:
- Pri vseh učencih je mogoče identificirati šibka in močna področja.
- Različne skupine anketirancev (starši, učenci in učitelji) so izpostavili različna močna in šibka področja za posameznega učenca.
- Močna področja se nanašajo predvsem na izvenšolske aktivnosti, šibka pa na področja šolskega kurikula.
- Starši učencev so izpostavili več močnih kot šibkih področij za posameznega učenca.
6. Potrebna oblika pomoči za dosego cilja:
- Sodelovanje učencev, staršev in učiteljev oziroma trenerjev pri iskanju možnosti za kompenzacijo šibkih področij z močnimi za vsakega posameznega učenca.
- Usmerjanje konzulentke.
- Iskanje dodatnih znanj (literatura domača/tuja, primeri dobrih praks dela učiteljev, specialnih pedagogov z učenci z DSP na šoli/ drugih šolah).
7. Viri:
Odgovori učencev, staršev in učiteljev oziroma trenerjev. Strokovna spoznanja in izkušnje vseh sodelavk, sodelujočih na projektu.
Odgovorni nosilec projekta: Marija Pavčnik
Vodja projekta: Mojca Gluk
Griže, 15. 2. 2017